Четвер, 13.12.2018, 18:24
Гість | Група "Гости"
Меню сайту
Категорії розділу
Форма входа

Друзі сайту

  

  

  

  

  

  

  

  

Онлайн: 1
Гостей: 1
Читачів: 0
Головна » Статті » info

Щодо навчання осіб з інвалідністю
Картинка

Професійна реабілітація осіб з особливими потребами сьогодні є однією з визначальних умов їх максимальної адаптації в суспільне життя.

У комплексній системі реабілітації інвалідів професійна реабілітація та наступна трудова зайнятість – одні з найважливіших засобів інтеграції в суспільство людей з обмеженими фізичними можливостями. З одного боку, це сприяє їх самозабезпеченню та матеріальній незалежності, з іншого – є засобом  самоствердження особистості.

Законом України „Про реабілітацію інвалідів в Україні” визначено що „професійна реабілітація це система заходів, спрямованих на підготовку особи до професійної діяльності, відновлення чи здобуття професійної працездатності шляхом адаптації, навчання, перенавчання чи перекваліфікації з можливим подальшим працевлаштуванням”. Професійна реабілітація має на меті  забезпечити конкурентоспроможність інвалідів на ринку праці,  їх працевлаштування як у звичайних виробничих умовах, так і у спеціально створених умовах праці.

Професійна реабілітація поєднує професійне навчання з заходами соціальної, психологічної реабілітації та медичного супроводу. Під час проведення заходів з соціальної та психологічної реабілітації організовуються відповідні тестування, індивідуальні консультації психологів та соціальних працівників, тренінгові заняття з розвитку навичок спілкування, саморегуляції, мотивації до навчання та працевлаштування, налаштування на досягнення успіху. Медичний супровід в закладах професійної реабілітації здійснюють лікарі в залежності від нозологічної групи. З метою стабілізації або підвищення  реабілітаційного потенціалу інваліда застосовуються методи фізіотерапії, лікувальної фізкультури та спорту, бальнеолікування, гідрокінезотерапії, масажу, танцювально-рухової терапії, ароматерапії.

В Україні діє мережа закладів професійної реабілітації інвалідів.

Провідним закладом у здійсненні завдань професійної реабілітації інвалідів є державна соціальна установа – Всеукраїнський центр професійної реабілітації інвалідів Міністерства соціальної політики України. (Київська область, Вишгородський район, смт Лютіж). Центр здійснює професійну підготовку за 10-ма  робітничими професіями.

Зокрема, особи з повною загальною середньою освітою за п’ять місяців можуть здобути досить популярні та затребувані сьогодні спеціальності „оператор комп’ютерного набору” та „секретар керівника”, опанувати секрети майстерності за спеціальностями „перукар”, „бджоляр”, „слюсар з ремонту автомобілів”, „взуттьовик з ремонту взуття”, „обліковець з реєстрації бухгалтерських даних”.

Маючи повну чи базову середню освіту та провчившись 10 місяців, слухачі здобувають спеціальності „соціальний робітник”, „вишивальниця”, „швачка”.

Проживання, харчування, заходи професійної реабілітації та навчання, соціальної, психологічної реабілітації та медичного супроводу в Центрі здійснюються для інвалідів безоплатно за рахунок коштів Державного бюджету.

Крім того, слухачі в Центрі вивчають навчальні курси „Основи ринкової економіки”, „Основи трудового законодавства”, „Охорона праці”, і такі додаткові курси як „Психологія спілкування”, „Психологія роботи з людьми”, „Професійна етика і психологія спілкування”, „Техніка пошуку роботи”, які сприяють загальному розвитку слухачів, дають їм можливість краще орієнтуватися в сучасних соціально-економічних умовах.

Центр оснащений за принципами безбар’єрності, має сучасну навчально-методичну та матеріально-технічну бази і забезпечує одночасне проходження професійної реабілітації 136 інвалідами І-ІІІ груп різних нозологій.

До Центру приймаються громадяни України  із числа повнолітніх інвалідів І-ІІІ груп, які постійно проживають на території України і перебувають на обліку в органах соціального захисту населення, а також за висновком медико-соціальної експертної комісії (МСЕК) потребують  професійної реабілітації, не мають протипоказань  для  навчання та роботи за робітничими професіями, за якими здійснюється професійна реабілітація  у Центрі. Особи, які бажають навчатися в Центрі повинні мати документ державного  зразка про повну чи базову середню освіту або освіту, достатню для оволодіння відповідними робітничими професіями.

Обмеження в прийомі на навчання осіб з інвалідністю є медичні і вікові показники, а також вимоги щодо професійної придатності. Протипоказаннями для прийому до Центру є стан здоров’я, фізичні й сенсорні вади, які унеможливлюють навчання.

Якщо у особи з інвалідністю є бажання та необхідність отримати професію в центрах професійної реабілітації інвалідів необхідно надати до управління праці та соціального захисту населення за місцем проживання заяву на ім’я директора Центру встановленого зразка, документ про освіту, медичну довідку форма  086-у, виписку з особової амбулаторної картки стосовно динаміки  інвалідизуючого захворювання за останні 2 роки, копії довідки МСЕК про встановлення групи інвалідності, індивідуальної програми реабілітації, паспорту, а також дві фотокартки, картку індивідуальної профконсультації клієнта, видану місцевим центром зайнятості, гарантійний лист про працевлаштування (якщо мається).

Професійне навчання інвалідів та реабілітація дітей-інвалідів в центрах реабілітації здійснюється відповідно до ПОРЯДКУ  надання інвалідам та дітям-інвалідам реабілітаційних послуг ЗАТВЕРДЖЕНОГО постановою Кабінету Міністрів України від 31 січня 2007 р. № 80 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2013 р. № 921).

Реабілітація дітей-інвалідів – ще досить молода сфера, особливо це стосується соціально-побутової та психолого-педагогічної реабілітації.

Мета діяльності Центру реабілітації дітей-інвалідів – дати можливість дітям з фізичними та інтелектуальними вадами перебороти труднощі розвитку, засвоїти побутові та соціальні навички, розвинути свої здібності, повністю або частково інтегрувати в життя суспільства; дати можливість батькам реально усвідомити суть проблем дітей, допомогти їм оволодіти методикою індивідуального навчання дитини; допомогти батькам бути активними учасниками виконання індивідуального сімейного плану, навчити їх працювати з дитиною вдома, довести, що діти-інваліди можуть подолати, або зменшити, свої вади, що вони можуть жити і навчатись в колективі ровесників.

Центр розташований в двоповерховому будинку площею 527 м2. Він має такі структурні підрозділи:

- групи ранньої соціальної реабілітації дітей-інвалідів до 7 років;

- групи соціальної реабілітації дітей молодшого шкільного віку до 12 років;

- групу “Матері та дитини” для дітей віком до 2 років;

- групи для роботи з батьками, діти яких не мають змоги відвідувати Центр (консультаційний пункт);

- методичний кабінет.

Для проведення реабілітаційних заходів у Центрі функціонують:

- кабінет педіатра;

- кабінет невролога;

- кабінет масажу;

- кабінет психологічної допомоги;

- кабінет логопедичної корекції;

- куточок сенсорної інтеграції;

- куточок з фізичної реабілітації;

- фітобар.

Реабілітаційна діяльність Центру включає:

- розвиток духовних і фізичних здібностей дитини-інваліда;

- сприяння отриманню відповідної шкільної освіти, включаючи підготовку до неї;

- забезпечення умов для участі в житті суспільства дітей, чиї можливості остаточно визнані, як такі, що допускають навчання лише практичним навичкам;

- встановлення більш комфортного контакту з оточуючим світом, виходячи з можливостей дитини;- підтримка, підвищення і постійне відновлення фізичних і моральних сил, а також душевної рівноваги;- полегшення побутових та житлових умов, організація і проведення вільного часу, повноцінна участь в громадському і культурному житті;

- залучення до процесу реабілітації і адаптації не тільки дітей, як пацієнтів, але й членів їх найближчого оточення та ін.

З дітьми працюють висококваліфіковані спеціалісти: невролог, педіатр, психолог, логопед, фахівець з фізичної реабілітації, масажист, вчителі-реабілітологи, асистенти вчителів-реабілітологів, музкерівник.

Реабілітація дітей-інвалідів здійснюється за індивідуальними реабілітаційними програмами, розробленими з урахуванням психічного, розумового та фізичного розвитку дитини:

- соціальна адаптація та інтеграція дітей-інвалідів у суспільство;

- підготовка дітей-інвалідів дошкільного віку до загальноосвітньої школи;

- корекція та відновлення втрачених функцій;

- формування навичок спілкування з однолітками та дорослими;

- інформаційна та практична допомога родинам, що виховують дітей-інвалідів.

Протягом 2015 року 10 дітей-інвалідів Кобеляцького району пройшли реабілітацію в Кременчуцькому міському Центрі соціальної реабілітації дітей-інвалідів.

 

Категорія: info | Додав: UPSZN (23.05.2018)
Переглядів: 32 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]






Наше опитування
Будь-ласка оцініть наш САЙТ
Всього відповідей: 77

  

          Додай нашу кнопку 
              на свій ресурс!