Субота, 20.04.2024, 08:54
Гість | Група "Гости"
Меню сайту
Категорії розділу
Форма входа

Друзі сайту

  

  

  

  

  

  

  

  

Онлайн: 1
Гостей: 1
Читачів: 0
Головна » Статті » Сектор державних соціальних інспекторів

Державний соціальний інспектор
Картинка
Державний соціальний інспектор - посадова особа управління праці та соціального захисту населення, наділений повноваженнями із здійснення контролю за правильністю надання державної соціальної допомоги малоза-безпечним сім’ям, державної допомоги сім’ям з дітьми, щомісячна грошова допомога малозабезпеченій особі, яка проживає з інвалідом І чи ІІ групи внаслідок психічного розладу, який за висновком лікарської комісії медичного закладу потребує постійного стороннього догляду, на догляд за ним, субсидії для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива, інших соціальних та компенсаційних виплат, цільовим використанням коштів державного бюджету, спрямованих на цю мету.

Соціальний інспектор у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, інших центральних та місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування.

За дорученням начальника управління праці та соціального захисту населення робота соціального інспектора включає такі основні види діяльності:

- визначення нужденності сімї;

- перевірка достовірності поданої сімєю інформації;

- вибіркова перевірка особових справ;

         - інформаційно-розяснювальна робота;

1. Визначення нужденності сімї

1.1 Соціальний інспектор проводить перевірки нужденності сімей, які звертаються за наданням державної допомоги.

1.2 Перевірка нужденності сімей включає:

- ознайомлення з матеріалами справи;

- перевірка правильності оформлення документів та їх достовірності підготовка і подання запитів та одержання від місцевих органів державної податкової інспекції, бюро технічної інвентаризації, державної автоінспекції, Пенсійного фонду та інших органів виконавчої влади та місцевого самоврядування інформації у вигляді довідок, пояснень, списків тощо;

- перевірка матеріально-побутового стану сімї, результатом якого є відповідний акт обстеження затверджений наказом Мінпраці від 28.04.2004 № 95;

- проведення співбесіди із заявником або членами його сім’ї, за місцем проживання заявника або в управлінні.

1.3 Перевірка нужденності сімї здійснюється:

1.3.1. У випадках, коли соціальна допомога може бути призначена як вийняток;

1.3.2. За умов, коли на думку спеціаліста можуть виникнути сумніви;

1.3.3. У разі необхідності визначення поважних чи незалежних причин подання сімєю відомостей про відсутність доходів, або їх низький рівень.

До об’єктивних поважних причин може бути віднесено:

Інвалідність, тривала хвороба заявника або членів його сім’ї, багатодітність, неповна сім’я, неможливість одержання аліментів, смерть близьких родичів тощо.

1.4. Перевірка достовірності відомостей здійснюється соціальним інспектором у випадках,  коли:

1.4.1. достовірність поданих документів викликає сумніви у спеціалістів приймальні/обробітку документів;

1.4.2. подана інформація про доходи та майновий стан суперечить інформації, що міститься в одному з документів;

1.4.3. подається інформація про відсутність доходів або низький дохід не вперше і при цьому відсутні об’єктивні та поважні причини ( див. П 1.3.2.);

1.4.4. заявник, або член його сімї подають інформацію про джерело своїх доходів, яким є підприємство, що неодноразово подавало недостовірні дані;

1.4.5. подається інформація про низький дохід заявником, який раніше подавав недостовірну інформацію;

1.4.6. заявник подає інформацію про відсутність доходів або низькі доходи, при цьому відомо, що протягом вказаного періоду заявником або членами його сім’ї придбано житло, автомобіль  інші  речі довгострокового вжитку;

1.4.7. заявник подає відомості про низький дохід, не зазначаючи об’єктивних та поважних причин такого стану справ, при цьому відомо, що один з членів його сім’ї одержує освіту на контрактній основі, вартість якої очевидно значно перевищує вказані розміри доходів.

2. Перевірка достовірності поданої сімєю інформації

2.1. Перевірка достовірності поданої інформації про доходи та майновий стан сімей включає:

- ознайомлення з матеріалами справи;

-  перевірка правильності оформлення відповідних документів та їх достовірності;

-  підготовка та подання запитів та одержання від місцевих органів

Державної податкової інспекції, бюро технічної інвентаризації, державної автоінспекції, Пенсійного фонду, внутрішніх справ та інших органів виконавчої влади та місцевого самоврядування інформації у вигляді довідок, списків, пояснень;

- підготовка та подання запитів та одержання усних і письмових відповідей, розяснень від підприємств, установ та організацій ( далі підприємств) – роботодавців заявника та членів його сімї; проведення перевірки за місцем роботи, включаючи співбесіду з власником підприємств, або уповноваженою ним особою, іншими посадовими особами підприємства, перевірка відповідної документації;

- перевірка матеріально-побутового стану сімї, результатом якого є відповідний акт обстеження;

- проведення співбесіди із заявником або членами його сім’ї, за місцем проживання заявника або в управлінні;

- проведення перехресних перевірок за матеріалами документів відділу праці (заборгованість заробітної плати тощо);

3. Інформаційно-розяснювальна робота

           3.1.  соціальний інспектор готує узагальнений перелік питань, які найчастіше виникають у заявників під час спілкування з ним. Роз’яснення з цих питань мають стати обов’язковою складовою інформаційно-роз’яснювальної роботи соціального інспектора та управління в цілому;

 3.2. за дорученням начальника управління  соціальний інспектор може безпосередньо давати роз’яснення з питань надання соціальної допомоги та роботи соціального інспектора зокрема;

 3.3. при спілкуванні з громадянами соціальний інспектор повинен мати повну інформацію щодо соціальної допомоги та надати заявнику усю необхідну йому інформацію про види державної допомоги, порядок звернення тощо.

Взаємодії державного соціального інспектора з заявником

        1. Спілкуючись із заявникоми (вдома, за місцем роботи тощо) або під час співбесіди у відділі інспектор зобов’язаний назвати своє прізвище, ім’я, по-батькові та посаду.

2. Інспектор завжди повинен мати при собі службове посвідчення та предявляти його всім заявникам та посадовим особам, при зустрічі  з ним за межами управління.

3. Заявнику має бути надана чітка інформація щодо мети візиту інспектора або щодо завдань та вихідних положень співбесіди.

4. Інспектор повинен переконатися в тому, що заявник усвідомлює власну відповідальність щодо правдивого висвітлення всіх обставин, пов’язаних з його заявою на момент подання.

Необхідно знати!

У разі отримання допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку заявник зобов’язаний в триденний термін повідомити( шляхом надання довідок, копій наказів) управлінню праці та соціального захисту населення про:

- працевлаштування

- достроковий вихід на роботу

- звільнення з роботи

- перебування в центрі зайнятості

- зміни фактичного місця проживання, інші обставини, які можуть вплинути на призначення та виплату допомоги.

Надавати повну та достовірну інформацію про доходи та майновий стан всіх членів сім’ї за поперідні шість місяців перед зверненням за призначенням допомоги до 3 –х років з урахуванням доходів, а саме:

- заробітна плата, як основна так і за сумісництвом; дохід від роботи по договору, найму; стипендія; дивіденти; аліменти; дохід виплачений самозайнятій особі; дохід від продажу рухомого та нерухомого майна; доходи від земельних паїв, в тому числі, які знаходяться за межами району та інші доходи.

 У разі отримання допомоги одинокої матері з урахуванням доходів надавати повну та достовірну інформацію про доходи та майновий стан за поперідні шість місяців перед зверненням.

 В триденний термін повідомити  управління праці та соціального захисту населення про:

- визнання батьківства або перебування дитини на повному державному утриманні.

 У разі отримання компенсаційних виплат за надання соціальних послуг:

- у випадку смерті особи за якою здійснюється догляд в десятиденний термін надати до управління праці копію свідоцтва про смерть та в разі винекнення переплати державних коштів повернути їх до бюджету.

- у випадку працевлаштування або перебування на обліку в центрі зайнятості повідомити в триденний термін( надати копію наказу про працевлаштування) та в разі винекнення переплати державних коштів повернути їх до бюджету.

 У разі отримання субсидії на оплату житлово-комунальні послуги, субсидії на придбання твердого палива та скрапленого газу надавати повну та достовірну інформацію про доходи та майновий стан всіх членів сім’ї зареєстрованих за адресою, на яку надається субсидія за поперідні шість місяців перед зверненням ( за поперідній рік – при отриманні субсидії на твердее паливо).

Категорія: Сектор державних соціальних інспекторів | Додав: GNOBUS (08.07.2013)
Переглядів: 7845 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]






Наше опитування
Будь-ласка оцініть наш САЙТ
Всього відповідей: 78

  

          Додай нашу кнопку 
              на свій ресурс!